Povratak na naslovnicu bloga




 

 

 

 


VAŽNA OBAVIJEST - Zakonske izmjene o fiskalizaciji u prometu gotovinom s 1.7.2017
( objava : 06.06.2017 )

Sukladno Zakonu o izmjenema i dopunama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (Narodne novine, broj 115/16) od 1. srpnja 2017. stupaju na snagu novosti u procesu fiskalizacije.

Novosti u fiskalizaciji od 1 srpnja 2017 su :

* Do 1. srpnja 2017. mali obveznik fiskalizacije je obveznik fiskalizacije - fizička osoba, kojoj se dohodak i porez na dohodak od samostalne djelatnosti utvrđuje u paušalnom iznosu prema Zakonu o porezu na dohodak. Navedeni obveznici fiskalizacije ovjeravaju posebnu knjigu računa u Poreznoj upravi iz koje izdaju račune.
Po novome, odredbe o malom obvezniku fiskalizacije su brisane, pa se i za osobe koje porez plaćaju paušalno od 1.srpnja 2017. uvodi obveza fiskalizacije izdavanja računa putem naplatnih uređaja.

Obveznici fiskalizacije trebaju, ako to nisu već ranije, a radi provedbe fiskalizacije od FINA-e, zatražiti izdavanje produkcijskog aplikacijskog digitalnog certifikata. Postupak registracije, odnosno izdavanja aplikacijskog certifikata provodi se u registracijskim uredima fine.

* Ukida se oslobođenje od fiskalizacije za porezne obveznike koji ostvare promet u djelatnosti prodaja karata ili žetona u putničkom prometu, izuzev lokalnog linijskog prijevoza putnike u javnom prometu sukladno odlukama jedinica lokalne samouprave.

* Propisuje se novi način dostave podatka o poslovnim prostorima koje su obveznici fiskalizacije dužni dostavljati te podataka o proizvođaču i/ili održavatelju programskog rješenja obveznika fiskalizacije.

* Uvezana knjiga računa, koja se ovjerava u Poreznoj upravi koristi se samo u slučaju kvara naplatnog uređaja, odnosno uslijed nemogućnosti uspostave Internet veze s Poreznom upravom.

Dostava podataka i podaci poslovnog prostora :

Obveznici fiskalizacije trebaju dostaviti pojedinačno podatke za svaki poslovni prostor u kojem izdaju račune, a koji podliježu postupku fiskalizacije izdavanja računa (naplata u gotovini), prije slanja prvog računa koji se odnosi na taj poslovni prostor te podatke o proizvođaču i/ili održavatelju programskog rješenja prilikom uključivanja u sustav fiskalizacije.

Obveznici fiskalizacije unos podataka za novi poslovni prostor te promjenu podataka za postojeći poslovni prostor obavljaju putem aplikacije ePorezna. (ePorezna)

Važno je napomenuti da se iz korisničkih aplikacija od 1.7.2017. više neće moći prijaviti, zatvoriti ili promijeniti poslovni prostor.

Tipovi promjena za poslovni prostor koje je potrebno dostaviti su:

1. promjena adrese,
2. promjena radnog vremena,
3. promjena tipa poslovnog prostora,
4. promjena djelatnosti,
5. poslovni prostor se privremeno zatvara/trajno zatvara/ponovno otvara,
6. promjena podataka o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja.

Ako se u poslovnom prostoru obavlja više djelatnosti, kao pretežitu djelatnost navodi se ona djelatnost od koje se ostvaruju najveći prihodi u tom poslovnom prostoru, a ostale djelatnosti koje se obavljaju u poslovnom prostoru navode se kao sporedne djelatnosti.

Za internetsku trgovinu ili pokretnu trgovinu obveznici fiskalizacije pri prijavi podataka o radnom vremenu mogu navesti kao radno vrijeme podatak: od 0 do 24 sata.

Dakle, ove se prijave podataka obavljaju putem aplikacije ePorezna, a samo ako obveznik fiskalizacije nije korisnik ePorezne, prijavu podataka obavlja službena (ovlaštena) osoba obveznika fiskalizacije u ispostavi Porezne uprave putem obrasca temeljem ovlaštenja Porezne uprave.

Obveznici fiskalizacije dužni su podatke o postojećim poslovnim prostorima u sustavu fiskalizacije potvrditi putem nove aplikacije do 31. srpnja 2017. godine.

Sukladno tome, objavljena je nova verzija tehničke specifikacije fiskalizacije (verzija 1.5) koja počinje vrijediti od 1. srpnja 2017. godine. Do tada vrijedi postojeća verzija tehničke specifikacije (verzija 1.4).
Preporučuje se obveznicima fiskalizacije i proizvođačima programskih rješenja da provjere rad korisničkih aplikacija/sustava te u slučaju potrebe naprave prilagodbu programa kako bi obveznici od 1. srpnja 2017. godine mogli fiskalizirati račune bez prethodne prijave poslovnog prostora iz korisničke aplikacije/sustava, obzirom da će obveznici poslovne prostore od tada prijavljivati putem servisa ePorezna.


Obavijest porezne uprave : Link

Obavijest korisnicima poslovnih rješenja Astrum - Ludbreg :

Programska rješenja Astrum-a u vezi fiskalizacije kao i svi moduli gdje se koristi fiskalizacija ovog trenutka prilagođeni su i testirani te se još dodatno testiraju i provjeravaju prema svim promjenama prema Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o fiskalizaciji na testnim serverima Porezne Uprave.

Prijelaz fiskalizacije sa 30.6.2017. na 1.1.2017. tako se ne bi trebao ni osjetiti.

U slučaju bilo kakvih eventualnih smetnji prilikom prelaska na fiskalizacije 1.7.2017. stojimo na raspolaganju za momentalno rješenje i servisiranje eventualnog problema u fiskalizaciji.

Novim korisnicima i obveznicima fiskalizacije stojimo na raspolaganju za brzu izvedbu i instalaciju programa za izdavanje računa, kao i daljnju brzu tehničku potporu, podršku i održavanje.

U vezi svega oko fiskalizacije stručno i besplatno Vas savjetujemo pa nam se obratite sa povjerenjem.

Kontakti : 042-816-002 , 098-267-067 , mail : astrum@astrum.hr



Povratak na prethodnu stranicu

 

 





tel: 042-816-002    098-267-067        fax: 042-300-004       e-mail: astrum@astrum.hr

Astrum d.o.o. © 2017   design by Astrum d.o.o.